Medlemsmöte i Vadstena

Årsmötesdagarna i Vadstena.

20 personer deltog glatt och fullödigt både lördag och söndag, 7- 8 oktober 2017.  Efter en
namnrunda och en symbolisk inledning hölls föreningens årsmöte fram till lunch.

Eftermiddagen erbjöd en kaskad av symboluttryck, serverade i 45-minuters pass. Hela tre olika seminarier rullade parallellt. Där fanns bl a danser, drömmar, ”lyssna till själen” och ”symboler till vardags”.
Annonsering av Symboleftermiddagen hade skett öppet och lokalt, vilket resulterade i att ytterligare 10 personer i olika åldrar nyfiket deltog mellan kl 14 och 17.

Naturligtvis är det omöjligt att referera allt som skedde, men aptiten på symboler sprudlade högljutt i de korta pauserna då deltagarna  gick över till andra  salar för nytt seminarium.

Kvällen med ”Birgittas skrin” blev en stämningsfull rundvandring, under tystnad,
 i St Birgittas kyrka . Vid koret, gav Ninna Grefbäck en sparsmakad dos kunskap
ur Birgittas liv.
En av kyrkans präster– tillika sångare – stämde spontant upp en latinsk hymn
som vackert rullade under valven som avslutning.

På söndagen återstod tre kortare lika intressanta seminarier. Dessutom gjordes en insamling av aktivitetsidéer inför det nya verksamhetsåret. Har ni idéer som ni vill förverkliga, så hör gärna av er till styrelsen. Kanske vi kan stötta med
samarbetsformer, ekonomisk garanti eller annat, som kan behövas för att kunna anordna något program i er närhet

Vi avslutade dessa innehållsrika och stimulerande dagar med att stegvis forma en gemensam cirkel, där vi tackade varandra och hoppades att vi ses snart igen.

Kommentera gärna: