Symbolernas dag 23 och 24 mars 2019

Symbolernas Dag är ett årligt öppet-hus-evenemang kring vårdagjämningen då Symbolpedagoger och Symbolterapeuter skapar möjligheter för intresserade att prova på och komma i kontakt med kraften och magin i olika symboliska kreativa uttryck. Ofta i form av kortare workshops med bildskapande, berättande, drömarbete och andra spännade övningar.

Som medlem kan du själv ta initiativ och anordna en aktivitet med likasinnade i din närhet.  Ett tillfälle för föreningens lokala medlemar att samlas och dela ideér och aktiviteter med symboliska inslag.

Symbolernas Dag 2019 arrangeras lördag 23 och söndag 24 mars för åttonde året på olika platser i Sverige. Håll utkik efter vad som händer på Symbolernas Dag. Kanske finns en aktivitet i närheten av dig. Följ oss här, på Facebook-sidan "Symbolernas Dag" och  "Symbolföreningen-Ringar på vattnet".

Årets tema  Dialog och Fred

Södra Sandby (Lund) Lördag 23 mars kl. 9-12 och kl. 13-16:15 Teckenrörelse Läs mer

Sundbybergs bibliotek Signalfabriken, Söndag den 24 mars Esplanaden 10 kl12-16 Symoliska uttryck i Dialog. Drop in
Cirka 12 deltagare dök upp för att lyssna och resonera lite kring användandet av symbolmaterial i olika sammanhang.  Bilder skapades som mynnade ut i berättelser och sagor.

Gustavsberg Tornhuset  Office Center Odelbergs Väg  nr 11  Söndag den 24 mars. Drömworkshop  Drop in. Ställldes in.

Tierp Konst på väg Tierps kommun. Astrid presenterar bl.a. mötet med enkla material som metalltråden. En dag med skapande symbolarbete tillsammans med Karin och Elisabeth lpå Strömsbergs bruk.

Göteborg Välkomna till Sensus lokal  Drottninggatan 30. lördag den  23/3 kl. 10 - 16  Samtal om drömmar. Anmälan till Ingela Nyström på 073 7413169 eller ingelamaj.nystrom@gmail.com Ca 20 personer kom för att utvecklas med sagor.

Linköping  Symbolernas dag i samband med gudstjänst St:Lars kyrka. Presentation av bilder som målats utifrån bibliska berättelser.
...

Symbolernas dag 2018

Binneberg (Skövde).
Lördag 17 mars kl 9.30-13. EN - VÅR - IDÉ, Binnebergs Tingshus. Läs mer

Möklinta (Sala). Lördag 17 mars kl 10-13. Kreativt collage på Möklintagården. Läs mer

Linköping.
Lördag 17 mars kl 11-15.30 i S:t Lars kyrka,
En öppen dag med Livets Pärlor: Dans - Dröm - Bild - Berättelse. Läs mer

Göteborg. Söndag 18 mars kl 10-15.30, Sensus, Drottninggatan 30, 3 tr.
Prova på symboliska uttryck. Tre workshops. Läs mer

Tierp (Stockholm)
Konst på väg i Tierp 30 mars - 2 april. Se här   Se även

2017 i Linköping, Göteborg, Stockholm/Kallhäll och Sundbybergs Bibliotek - 18 - 19 mars 2017 Se mer här