Symbolernas dag 17-18 mars 2018

Symbolernas Dag är ett årligt öppet-hus-evenemang kring vårdagjämningen då Symbolpedagoger och Symbolterapeuter skapar möjligheter för intresserade att prova på och komma i kontakt med kraften och magin i olika symboliska kreativa uttryck. Ofta i form av kortare workshops med bildskapande, berättande, drömarbete och andra spännade övningar.

Symbolernas Dag 2018 arrangeras lördag 17 och söndag 18 mars för sjunde året på olika platser i Sverige. Håll utkik efter vad som händer på Symbolernas Dag. Kanske finns en aktivitet i närheten av dig. Följ oss här, på Facebook-sidan "Symbolernas Dag" och  "Symbolföreningen-Ringar på vattnet".

Binneberg (Skövde). Lördag 17 mars kl 9.30-13. EN - VÅR - IDÉ, Binnebergs Tingshus. Läs mer

Möklinta (Sala). Lördag 17 mars kl 10-13. Kreativt collage på Möklintagården. Läs mer

Linköping.
Lördag 17 mars kl 11-15.30 i S:t Lars kyrka,
En öppen dag med Livets Pärlor: Dans - Dröm - Bild - Berättelse. Läs mer

Göteborg. Söndag 18 mars kl 10-15.30, Sensus, Drottninggatan 30, 3 tr.
Prova på symboliska uttryck. Tre workshops. Läs mer

Tierp (Stockholm)
Konst på väg i Tierp 30 mars - 2 april. Se här   Se även

2017 i Linköping, Göteborg, Stockholm/Kallhäll och Sundbybergs Bibliotek - 18 - 19 mars 2017 Se mer här